КУРС : "Иностранный язык (английский) "

 

Информация о подразделении, отвечающего за СЭУМК.

Подразделение разработчик СЭУМК Разработчики СЭУМК
Кафедра иностранных языков Институт природных ресурсов

Артамонова Татьяна Викторовна, старший лаборант РЦЯП ИЯПР ИПР, Овчинникова Екатерина Сергеевна, преподаватель каф. ИЯПР ИПР

Список дисциплин использующих СЭУМК "название" в учебном процессе.

 

Обеспечивающая кафедра

Код специальности, специальность

№, Дисциплина

Уровень

Курс

Форма обучения

Количество часов, (Аудиторная, Самостоятельная, Кредиты)

Форма контроля

ИЯПР все направления и специальности ИПР

А 2.1

А 2.2

В 1.1

 очная 192 зачет 
       
               
               
               
ЦЕЛИ КУРСА

 Достижение студентами уровня коммуникативной компетенции, минимально достаточного для решения коммуникативных задач на иностранном языке в  ситуациях социально-бытового и академического общения и осуществления в дальнейшем автономной учебно-познавательной деятельности с использованием иностранного языка. 

СТРУКТУРА ТЕОРЕТИЧЕСКОЙ ЧАСТИ КУРСА

 Темы устной и письменной коммуникации (тематика чтения, устно-речевого и письменного общения)

1. Personal identification (12 занятий) 

Elementary

Personal and possessive pronouns; Cardinal and ordinal numerals; to be; to have/to have got; Adjectives; degrees of comparison (comparative and superlative degree).

Pre-Intermediate

Personal, possessive, reflexive pronouns; possessive case; adjectives; degrees of comparison (comparative and superlative degree). Word formation; Phrasal verbs

Intermediate

Present Simple/Present Continuous; Future Simple; Possessive case; Order of adjectives in a sentence; Word formation

2. Student’s Life (10 занятий)

Elementary

Present Simple/Present Continuous; Interrogatives (what, why, where, when, how many, etc), Verb forms: affirmative, interrogative, negative; Structure and word order in a sentence;

Word formation; Phrasal verbs

Pre-Intermediate

Present Simple/Present Continuous; Future Simple; to be going to; Adverbs of frequency

Intermediate

Past Simple (regular/irregular verbs), used to/would. Nouns: countable and uncountable nouns with some and any, much/many; Inversion; Word formation; Phrasal verbs

3. Dwelling (9 занятий)

Elementary

There is/are; Prepositions of place/time; Nouns: countable and uncountable nouns with some and any, much/many; Word formation; Phrasal verbs

Pre-Intermediate

Prepositions of location, direction, time; Word formation; Phrasal verbs

Intermediate

Modals expressing physical ability, necessity, permission; Word formation; Phrasal verbs

4. Travelling (16 занятий

Elementary

Articles of landmarks, and sights; Past Simple (regular/irregular verbs); Present /Past Simple Passive; Past Continuous; Word formation; Phrasal verbs

Pre-Intermediate

Past Simple, Present Perfect (active and passive); Adverbs: still, since, yet, already, etc.; Word formation; Phrasal verbs

Intermediate

Tenses: Present Perfect, Present Perfect Continuous; Adverbs: still, since, yet, already, etc.; Passive voice; Causative forms; Word formation; Phrasal verbs

5. Healthy lifestyle (15 занятий) 

Elementary

Future Simple; Modals expressing physical ability, advice, necessity, permission (can, should, may, must, have to); Imperative mood; Word formation; Phrasal verbs

Pre-Intermediate

Used to/would; Modals expressing physical ability, advice, necessity, permission, prohibition (can, should, may, must, have to, mustn’t, don’t have to); Conditionals (0, 1, 2, 3); Word formation; Phrasal verbs

Intermediate

Conditionals (0, 1, 2, 3); Passive voice; Causative forms; Word formation; Phrasal verbs

СТРУКТУРА ПРАКТИЧЕСКОЙ ЧАСТИ КУРСА

   Reading. Listening. Grammar Practice.

   Informal letter; Personal letter; Opinion essay; For and against essay

КЛЮЧЕВЫЕ СЛОВА

ИНФОРМАЦИЯ ДЛЯ СВЯЗИ С ПРЕПОДАВАТЕЛЯМИ

Copyright ©2014. Tomsk Polytechnic University, 
All rights reserved.